Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the koko-analytics domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the formidable domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-includes/functions.php on line 6114
Consumers on the March, 1960s to 1990s | Alessandra Schimmel

Consumers on the March, 1960s to 1990s

Projectteam

Alessandra Schimmel

Alessandra Schimmel studeerde Geschiedenis (BA) en Moderne Geschiedenis 1500-2000 (RMA) aan de Universiteit Utrecht. De geschiedenis van Europese integratie is een terugkerend thema in haar studie geweest: ze schreef een bachelorscriptie over Brits-Europese relaties in de vroege jaren van Europese samenwerking (1955-58), en een masterscriptie over Brits-Nederlandse relaties binnen het raamwerk van de Europese Gemeenschap in de vroege jaren ’80. Een onderzoeksstage bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken vormde de basis voor haar masterscriptie.

In het Consumers on the March-project richt Alessandra haar onderzoek op consumentenorganisaties in de Europese Gemeenschap, en op de Europese koepelorganisatie BEUC (Bureau Européen des Unions de Consommateurs). Het doel van haar onderzoek is het analyseren van ideeën en praktijken van politieke vertegenwoordiging in deze organisaties; het onderzoeken hoe een Europees consumentenbelang is genegotieerd, en hoe BEUC opkwam als de stem van de Europese consument